Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg.
Bekijk deze site in:

Garantie, Reparaties, Klachten

Garantie

Wettelijk Garantie
Voor al onze artikelen geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Garantie geldt niet in de volgende gevallen:
-Producten beschadigd door toedoen van de consument vallen niet onder de garantiebepaling.

Producten slijten. Slijtage is relevant voor de garantie op een product. Sommige producten moeten frequent worden onderhouden om ze bruikbaar te houden. Als het normaal is dat bepaalde aspecten van een product slijten, dan kan je hiervoor geen garantie inroepen, tenzij de slijtage te snel optreed. Verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zijn vaak lampen, batterijen en losse componenten. 

 

Klacht of defect binnen garantie

Je kan je klacht of retour gemakkelijk melden via het online retourformulier. Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op je persoonlijke situatie van toepassing zijn. U ontvangt van ons binnen 2 dagen een bevestiging van uw aanmelding en het retouradres.

Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van ledtuning.nl. Valt het defect binnen de garantiebepalingen en binnen de garantietermijn van het artikel, dan zal overgegaan worden tot kosteloos herstel of vervanging van het artikel. Wanneer het artikel niet vervangen kan worden, zal het aankoopbedrag terugbetaald worden.

Na ontvangst van de retourzending zal Ledtuning.nl beoordelen of de klacht te wijten valt aan een fabricagefout, of dat dit het gevolg is van een andere oorzaak die niet aan de productie te wijten valt.  Als het defect val- stoot of waterschade betreft, het artikel oneigenlijk gebruikt is of het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel lag, je kan in bovenstaande gevallen geen aanspraak maken op gratis reparatie, vervanging of terugbetaling.

Op basis van onze beoordeling koppelen wij u terug of defect onder de garantiebepalingen valt, het product gerepareerd kan worden, of dat dit vervangen dient te worden en of hier kosten aan verbonden zijn.  In het laatste geval zullen we eerst met je overleggen voordat we tot actie over gaan.

 

Retour zenden defecten
Om verwarring te voorkomen willen wij u vriendelijk verzoeken om bij uw retourzending het artikel met een duidelijke omschrijving van het defect,  accessoires, toebehoren en de factuur mee te sturen. En, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele en onbeschadigde verpakking. Je ontvang na aanmelding van ons het retouradres via de mail.

Bewaar het verzendbewijs wat je van de medewerker van PostNL ontvangt tot je retourzending is afgehandeld. Dit bewijs heb je nodig om je retour te kunnen traceren en kan in geval van vermissing door ons worden opgevraagd.

 

Garantiebewijs
Bij ledtuning.nl is de factuur van je bestelling tevens het garantiebewijs van je artikel. Als je aanspraak wil maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur. Je factuur kun je terugvinden onder  je account bij aankoopbewijzen.
 

Reparatie

Reparatiekosten binnen garantie
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van het artikel binnen de garantietermijn voor rekening van ledtuning.nl.

Als na beoordeling de klacht ongegrond blijkt te zijn, sturen wij je een prijsopgave voor reparatie. Kies je ervoor om niet te laten repareren, dan kunnen er onderzoekskosten in rekening gebracht worden: tot een maximum van 25 euro.

 

Reparatiekosten buiten garantie
Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor jou kosten verbonden aan het oplossen van je artikelklacht, dan informeren we jou hier vooraf over.

 

Reparatieperiode
Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij de reparateur (Let op! dit kan alleen als alle gegevens compleet zijn), duurt het maximaal 21 kalenderdagen ( mits de onderdelen op voorraad zijn) tot het artikel weer naar je wordt teruggestuurd.

Als het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we jou binnen deze periode over de verdere afhandeling.

 

Meer informatie over garantie
Wil je meer weten over garantievoorwaarden. kijk dan op de website van ConsuWijzer, daar lees je wat je rechten zijn als consument. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.
 

 

Klachten

Wil je een klacht melden?
We doen er alles aan om producten van hoogstaande kwaliteit  te leveren en de best mogelijke service te bieden. Helaas kan het voorkomen dat je niet te tevreden bent.  Je kan je klacht melden via een mail naar support@luxalight.eu . Je ontvangt binnen 14 dagen bericht.

Wil je liever een brief sturen, dan kan dat naar;

Ledtuning.nl
Afdeling klantenservice
Hastelweg 260B
5652 CN Eindhoven

 

Hoe wordt uw klacht afgehandeld?
De bij ons ingediende klacht wordt binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht beantwoord. Als er meer tijd nodig mocht zijn voor de afhandeling van uw klacht, dan ontvangt u binnen deze 14 dagen een ontvangstbevestiging waarin de termijn wordt aangegeven wanneer u een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.

 

Bent u het niet eens met het antwoord op uw klacht?
Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent met ons antwoord op uw klacht. Indien u zich niet kunt vinden in de uitkomst, dan heeft u 6 weken de tijd om hiertegen in beroep te gaan. Dit doet u door ons per brief te laten weten dat u het er niet mee eens bent en dat u een andere oplossing wilt.
In uw brief moeten de volgende gegevens worden opgenomen:
- omschrijving van uw klacht en waarom u het niet eens bent met het eerder door ons ontvangen antwoord;
- uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;
- uw ordernummer;
- uw handtekening.

U kunt uw brief sturen naar:

Ledtuning.nl
T.A.V. Klantenservice
Hastelweg 260B
5652CN Eindhoven
 

 

Bent u het niet eens met de uitkomst?
Heeft u onze klachtenprocedure helemaal doorlopen en bent u het niet eens met de uitkomst, dan kunt u contact opnemen met een van de volgende instanties:
Klachten over onze producten, diensten of onze service. Binnen 3 maanden nadat wij uw klacht geheel of gedeeltelijk hebben afgewezen, dan wel ongegrond hebben verklaard, kunt u de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel:

Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Voor meer informatie over de geschillenprocedure van Thuiswinkelorganisatie, zie www.sgc.nl.

In het geval van een geschil kan je ook terecht bij http://ec.europa.e/consumers/odr/.

 

Onze producten
Waarom Ledtuning?

  • Gratis verzending vanaf € 50,- in heel NL
  • Online led-strip advies
  • Oplossingen voor al je maatwerk 
  • In-house engineering
  • Afhalen op afspraak
  • Kwaliteitscontrole
  • Levering producten vanuit eigen magazijn 3000m2
  • Eigen montage/ assemblageruimte
  • Binnen 24 uur geleverd
  • Showroom 300m²
 

+31(0)40 - 202 4904
ma-vr: 8:00 - 20:00
Showroom

Openingstijden

Elke zaterdag 09.00-13.00
Ma-Vr alleen op afspraak

lees meer »

Copyright © 2017 Ledtuning.nl - part of Luxalight ® BeneluxWebsite: dennisvervest.com